Consument kritischer over duurzaamheid

Ieder jaar wordt het Dossier Duurzaam uitgebracht; een breed onderzoek rond consumenten en bedrijven met betrekking tot de waarde van duurzaamheid.

Dossier Duurzaam verschaft inzicht in de kennis, houding en het gedrag van consumenten rondom duurzaamheid en de ontwikkeling daarvan in de tijd. Daarnaast wordt het effect van duurzame of maatschappelijk verantwoorde initiatieven en activiteiten op de ‘duurzame merkwaarde’ gemeten. Daarmee ontstaat een essentieel sturingsinstrument voor de evaluatie en ontwikkeling van MVO-initiatieven en de communicatie daarover. Hieronder een infographic met de belangrijkste uitkomsten van afgelopen jaar.

Zie ook deze link voor meer achtergrondinformatie.

Over de schrijver Alje Kuiper

Alje Kuiper wil een objectieve en inspirerende gesprekspartner zijn voor ondernemers die willen versnellen in duurzaamheid, op welk vlak dan ook. Hij ziet het als een systeemverandering, waarbij bedrijven succesvol zijn die hierin actief handelen, dus slimme keuzes maken en klimaatvriendelijk innoveren.

Deze doorpakkers met visie helpt hij via de Multimissie® om met een eerlijk verhaal hun onderneming toekomstproof te maken en dus onderscheidend te zijn van de concurrent.

Alje werkt samen met allerlei duurzame experts in de diverse vakgebieden om te bekijken welke duurzame aanpak het beste past bij jouw bedrijf. Lekker breed en praktisch komen we samen tot mooie resultaten!

Foto van Alje Kuiper

Kom in contact met de expert

Contact met expert